Kitle İletişimi
• Kitle iletişimi uzmanlaşmış grupların geniş, heterojen ve farklılaşmış izleyicilere sembolik içerik yaymak üzere teknolojik aygıtları (basın, radyo,
film vs.) hizmete soktuğu kurum ve tekniklerden meydana gelir (Janowitz)
• Kitle iletişiminde «gönderen», daima örgütlenmiş bir grubun parçası, çoğu
kez de iletişimden başka işlveleri olan bir kurumun üyesidir.
• «Alıcı» daima bireydir, ancak gönderen örgüt tarafından bazı genel özellikleri
olan bir grup veya kolektiflik olarak çoğu kez görülebilir.
• Kitle iletişiminde kanal, sosyal ilişki, ifade aracı veya duyu organlarından
meydana gelmez, büyük ölçekli teknolojiye dayanan dağıtım aygıt ve
sistemlerini içerir.
• Bu sistemlerin sosyal bir bileşkeni halen vardır, çünkü yasa, gelenek ve
beklentiye dayanırlar.
• Kitle iletişiminde gönderi eşsiz ve geçici bir olgu değildir. Gönderiler çoğu kez
oldukça karmaşık, kitlesel olarak üretilen, sonsuza dek tekrarlanabilir
sembolik bir yapıya sahiptirler.• İletişimin tümü açık ve kamusaldır
• Gönderi kaynaklarına sınırlı ve kontrollü ulaşım
• Gönderen ve alıcı arasındaki ilişkinin kişisel olmaması
• Aralarındaki ilişkinin dengesizliği
• Gönderen ve alıcı arasına kurumsal düzenlemelerin girmesi
0 yorum:
Yorum Gönder